Alku

Aivokurkiainen (Osa1)

Kello on kolme yöllä, minä istun rannalla keinumassa ja itken. Bokserini on sullottu täyteen rahaa, raiskausta on pelätty koko yö. Tommi on ...

2.7.2016

Onnistunut uimareissu (Osa14)

"Mennään uimaaaan!!" mä marmatan. Tommi sanoo ettei jaksa lähteä kun uimapaikat on niin kaukana ja kun joka paikassa on levää. Minä näytän kartasta paikan johon haluan mennä. Sekin on liian kaukana. Minä mangun ja vikisen kunnes saan Tommin lähtemään. Mennään pyörillä, on ylämäki.

Järvi on pieni, oikeastaan lampi. Täällä on hyppäämislaituri ja pukukopit. Tommi sanoo että täällä on saunatkin, minä sanon ettei ole. Tommi osoittaa uimavalvojan kopin katolla olevaa pientä muovista ilmanvaihdon poistoputkea. Minä yritän olla ymmärtäväinen.

Hyppään veteen vaatteet päällä. Tommi kysyy miksi. Sanon ettei minulla ole uimahousuja. Oikeasti haluan ravisuttaa Tommin maailman kuvaa. Täällä vesi syvenee nopeasti, eikä levää ole liikaa. Uin käsipohjaa rannan lämpimässä vedessä. Tommilla on tapana saada mut nauramaan niin kovaa, että unohdan miten uidaan, enkä mä ole ajatellut kuolla vielä. Minä löydän kaislikosta vettyneen terveyssiteen. Huudan Tommia katsomaan. Sitä oksettaa.

Mä poljen kotiin märkänä, on viileää. Alamäki. Musta tuntuu niinkuin lentäisin. Painan pääni kyyryyn ja pärisytän kieltäni. Tommi puistelee hiljaa päättään, mua ei haittaa.

Yöllä me maataan sylikkäin ja jutellaan ensimmäistä  kertaa syvällisiä Tommin aloitteesta. Mä en koskaan ole ollut niin ylpeä kenestäkään.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti